Inschrijven Actie - Stichting Xenia's Wish

Informatie Tilburg Ten Miles
d
Met trots willen we u vertellen over onze nieuwe actie op 24 september 2023. We gaan rennen voor Stichting Xenia’s Wish!!

Ook in deze activiteit is de link naar Xenia weer volop aanwezig. Nadat Xenia in 2013 een spoedoperatie kreeg en de diagnose kanker volgde, is zij geheel verlamd geweest. In 2018, in haar stabielere tijd, werd er door de artsen tegen Xenia gezegd dat sporten kon helpen tegen haar vermoeidheid na haar zware herstel.

Xenia wilde samen met haar broer de 10 Miles (16 km) in Tilburg gaan lopen. In juli 2018 zat ze met training op 10-12 km. Een fantastische prestatie natuurlijk. Maar helaas, op dat moment bleek Xenia weer ziek, de kanker was terug. Geen 10 Miles voor haar!
Maarrrr....

Als stichting kwamen me op het idee om alsnog de 10 Miles te gaan lopen, ter nagedachtenis aan Xenia, die dit zo graag wilde. En wat is er dan mooier om dit met zoveel mogelijk mensen te doen uit naam van de stichting?

“Gewoon doen, als we dit willen komen we er wel”

Het idee is om met zoveel mogelijk mensen in te schrijven via de stichting. Deze inschrijving is inclusief wedstrijdshirt zodat we duidelijk zichtbaar zijn. Ieder loopt er met zijn eigen doel, op zijn eigen niveau en eenieder kan er een sponsorloop van maken, waarbij het bij elkaar gerende geld ten goede komt aan de stichting. Lidia en Nikos gaan de 5km rennen. De broer van Xenia de 10 Miles (16 km). En jij kunt je hierbij aansluiten! Het mooie is dat je vanaf nu al kunt gaan trainen. Net als Xenia deed. En wij gaan voor de finish. De eindstreep van Xenia lag helaas ver voor de start. Laat ons met zoveel mogelijk mensen de run alsnog waarmaken, ter nagedachtenis aan Xenia en ten behoeve van de Stichting.
Hardloopsessies

Als voorbereiding op de Ten Miles zullen er ook drie loopsessies plaatsvinden met een hardloopcoach Mark. Iedereen is gratis welkom tijdens deze sessies! Dus kom vooral langs om te proberen hoe het is om hard te lopen. Coach Mark zal zijn best doen om ieder passend advies en trainingsschema's te geven. Mark is mede-oprichter van Mijn FitProgramma en is een ervaren coach. Alle hardlopers zijn dus bij Mark in zeer goed handen!

De drie sessies zullen plaatsvinden om 10.00 op de volgende datums:

Zondag 14 mei
Zaterdag 15 juli
Zaterdag 26 augustus

De sessies zullen tussen Baarle-Nassau en Tilburg plaatsvinden afhankelijk van waar de meeste deelnemers vandaan komen. Inschrijven is volledig gratis en is mogelijk via Whatapp naar 0614452860. Mocht je na aanmelding toch verhinderd zijn laat dat dan zo snel mogelijk weten.

Ook heeft Mark loopschema's beschikbaar gesteld waarmee je kunt oefenen voor de Ten Miles. Met deze drie schemas kun je opbouwen van nul kilometer naar Ten Miles! Als je al 5 kilometer kunt lopen dan kun je beginnen met het tweede schema, als je al op 10 kilomter zit dan is het derde schema voor jou!

Over coach Mark
Mijn naam is Mark Leijten, Sport en gezondheid lopen als een rode draad door mijn leven, dus voor mij is het logisch dat ik van mijn hobby mijn beroep heb gemaakt. Op een gezonde en gelukkige manier leven gun ik iedereen. De praktijk laat zien dat dit voor veel mensen een uitdaging is. Daarom is mijn missie: de wereld een stukje gezonder en gelukkiger maken.
In de onderstaande video stelt Mark zich voor!
Onze sponsoren